Spolek občanů, který si klade za cíl budovat občanskou společnost a pěstovat lásku ke krajině, ke kultuře a k sobě navzájem.
Přihlašte se k odběru novinek na stránkách
Pochod s Jarkou
Na utajený sobotní pochoďák do Kácova s krycím názvem "Jdeme s Jarkou" původně vyrazily z Kalné čtyři dámy. Tři z nich však už věděly, že u tohoto počtu nezůstane. Hned za cedulí se přikočárkovaly dvě odhodlané miniposily a u sv. Anny, po oslavném pikniku, doplnili výpravu do počtu 13 borci ze Soutic. A pes Fído. Šlo se krásně - přes Černýš, Borka, lávku pod jezem ve Střechově, kopcem do Zlivi a konečně Kácov. Hotel na náměstí - toť náš cíl. Poctivě vyšlapaný hlad zahnal místní kuchař neméně poctivým jídlem a po zmrzlině nastal čas přemýšlet o zpáteční cestě. Někdo se vracel pěšky, jiný autem či hybridním vlakobusem. Podle chuti a sil. Výlet byl vážně povedený. Dokonce tolik, že by stálo za to ho brzy zopakovat. Jít pro změnu třeba s Heřmanem nebo s Hátou ... Jmen je v kalendáři minimálně třistapětašedesát.
Vinařské Mutěnice
Na letošní společnou dovolenou jsme vyjeli 2. července za dobrým vínem do jihomoravských Mutěnic. Během týdne jsme při výletech do okolí navštívili zámeckou zahradu v Miloticích, ochutnali chmelové produkty pivovarů v Kyjově a Hodoníně, cestou do Velkých Bílovice se projeli krásnými vinicemi a pohodovými cyklostezkami dojeli do Bzence. Krásné počasí, výborné víno, dobří přátelé a úplná pohoda – takový byl první prázdninový týden
Autosalon Ženeva 2016
Pánové Ivan s Kájou si vyrazili do Ženevy na autosalon, tak se pokochejme s nimi - fotografie jsou na kliknutí na foto vedle.
zeneva 2016.jpg
2015
Výjezdní zasedání v České Kanadě
Začátek července patří tradičně společné dovolené a tentokrát jsme vyjeli poznávat krásy do okolí Slavonic. Pronajatou chalupu ve Stálkově jsme každý den opouštěli na kolech, abychom si v Maříži namalovali svoje hrnky a potiskali trička, pokochali se pohledem na Českou Kanadu z hradní věže Landštejna, na vlakové zastávce v Kaprounu vzdali hold Járovi Cimrmanovi, prohlédli si expozici výroby cukru v Dačicích a obdivovali automobilové skvosty ve Veteran muzeu v Nové Bystřici. Každodenní cestovní zážitky jsme vždy korunovali gurmánskými specialitami místních kuchařů.
2014
Tři bratři
V pátek jsme v menší dámské sestavě uspořádaly výlet do Vlašimi do letního kina a shlédly novou českou pohádku Tři bratři režiséra Jana Svěráka. Jedná se o filmovou verzi dětských minioper Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka (O Šípkové princezně, O Karkulce a O dvanácti měsíčkách). Pro nás to byl to moc krásný zážitek a všem Vám ji doporučujeme.
tři bratři.png
Krásné Znojemsko
V červenci jsme vyrazili obdivovat krásy naší vlasti. Znojmo, jeho okolí, bohaté vinice, krásné Podyjí, všem můžeme jen doporučit. Ubytováni jsme byli v malebné vesničce Lukov, kde jsme ocenili nedostatek mobilního signálu a dovolenou si opravdu užili.
Dáda v Praze
Dádiny narozeniny byl důvod, proč za ní dojet do Prahy. Spolu jsme pak po probdělé noci navštívily Pražský hrad, poslechly si pouliční umělce, prošly se po Pohořelci, Klárově, Jelením příkopem, po Kampě i po Na Opyši. Taková malá dámská jízda v Praze, takže vlastně teď nevím, zda jsem ve správné rubrice :-)
2013
Dáda na Orlíku
Dáda objevila plachtění a tak nám poslala nějaké fotky. Moc jí to s jachtou sluší :-)
Procházka v korunách stromů

po vzduchu nám lapala.

Olina se léčí hruškou,

Lůďa míří přesnou muškou

na borůvčí v krásném lese,

jemný odér se k nám nese.

Tolik trochu reálné poezie na úvod. Kolem 19.00 jsme dorazili na ubytovnu typu okál v Černé v Pošumaví, za námi přijeli Kotoučkovic bez Petra a poslední jako tradičně Jarda s Líbou, tentokrát bez kluků. Při zjištění, že se v ubytovacím prostoru nenachází společenská místnost, museli jsme ji vytvořit z největšího pokoje. Při dobré Kácovské dvanáctce a výborném Tatranském čaji o 52 voltech jsme diskutovali a plánovali do 2.00 hodin.
V sobotu ráno jsme vyjeli za hlavním cílem naší cesty, na stezku korunami stromů. Bylo nás celkem 9 a asi za 40 minut jsme byli v Lipně, kde se tato atrakce nachází. Odmítli jsme cestu lanovkou a vyrazili pěšky, po 20 minutách jsme se ocitli před vstupní branou této atrakce. Po zaplacení vstupného ve výši 150,00 Kč začalo naše dobrodružství, po cestě jsme si užili několika adrenalínů, přechody po provazech, řetězech, lávkách atd. Jaké bylo naše překvapení, když jsme v půli cesty narazili na symbol o.s. Kalňaci, vyřezávanou ještěrku do dřeva, proto jsme se zde zdrželi o něco déle, proběhlo zde první větší focení a filmování, dále jsme cestou ještě objevili sovu, medvěda, xylofon a mnoho tabulí s informacemi o Šumavě a jejím okolí. Posledního patra (vrcholu stezky) jsme dosáhli všichni, myslím, že by to dala i Zdenča přes svoji panickou hrůzu z výšek.
Když jsme se pokochali nádhernými pohledy do bližšího i vzdálenějšího okolí, tak jsme začali se sestupem, většina pěšky, jen Olina a kluci Kotoučkovic to dali dolů tobogánem, za 50,00 Kč, proč ne.
Následovalo malé občerstvení a sestup zpět na parkoviště. Někteří šli pěšky (já, Jarda a Líba), Luděk s Míšou to vzali dolů na koloběžce, ostatní jeli lanovkou, přesto nejrychlejší jsme byli mi pěší. Dole nás čekal další adrenalin, bobová dráha, vyzkoušeli jsme ho skoro všichni.
Po dobrém obědě jsme odjeli na Vítkův hrádek (kámen), odkud je prý nejlepší výhled na Lipenskou přehradu, bohužel hrádek byl již zavřený, takže jsme si přečetli historii na tabulích, udělali pár fotek a odjeli zpět na ubytovnu.
Večer jsme při družné zábavě dopili Tatranský čaj, pivo, rozloučili se s Jardou a Líbou, kteří odjeli do Prahy a unaveni nejen túrou ulehli do pelíšků
V neděli po snídani (Kája a Oli si po oba dva dny dopřávali snídani hogofogo v hotelu) jsme vyjeli do Českého Krumlova. Po cestě zjistil Luděk Kotoučků, že mu Jarda odvezl všechny doklady do Prahy. V Českém Krumlově jsme nejdříve navštívili historické centrum, poté zámek se zahradou a otáčivým hledištěm a po vydatném obědě vyrazili k domovu. Tentokrát již bez žádných zdravotních potíží jsme kolem páté hodiny byli doma v Kalné, výlet se vydařil, těšíme se na další.
Jirka
Výjezdní ve Veselí nad Moravou
V červenci jsme na tradiční letní kolovou dovolenou vyrazili na jih Moravy a objížděli jsme sklípky, vinice a krásná místa. Ubytování bylo úžasné a my se tam měli super.
Pod Blaníkem
Už po druhé jsme se rozhodli strávit květnové výjezdní u Šubína pod Blaníkem. Počasí nám moc nepřálo, ale u kamen bylo hezky na nějaký výlet jsme také vyrazili.
Novoroční procházka
Prošli jsme okolí Soutic, Soutický zámek stále chátrá, ale zimní příroda je nádherná. Našli jsme i nějaké odpadky :-)

2012

Výstup na Sněžku - 31. 8. - 2 . 9. 2012
Na Sněžce jsme již byli, ale tentokrát poprvé v mlze.
Krušné hory - Pstruží, červenec 2012
V Krušných horách bylo nádherně a Jana tam s námi oslavila narozeniny.
Staré Splavy - 4. - 8. května 2012
Kratší kolová dovolená. Dospělost tam oslavili Áňa a Lukáš.
2011
Posázavská stezka - 28. 9. 2011
Na Posázavskou stezku jsem nejprve dopravili vlakem a pak se prošli krásnou krajinou.
Mošnice - červenec 2011
Naše kolová dovolená se zprvu zdála báječně a že ubytování bude skvělé. Trochu nám to zkazili pobíhající krysáci...
2010
XVI. výjezdní zasedání - Zelené údolí - červenec 2010
XV. výjezdní zasedání - Meziklasí - květen 2010

CO NÁS ČEKÁ?

23. března uklízíme přírodu

6. dubna uspořádáme předvelikonoční cukrování v Hulicích

20. dubna na Bílou sobotu jedeme na výlet za poznáním

Kalňáci, zapsaný spolek. Rada: Olga Bílková, Jiří Petrů, Luděk Putz.